15 augusti, 2009

Håret


Jag ägnar nog ungefär en tiondel så mycket tid hos frisören som andra människor. Nu var det nästan ett år sedan sist, men då var jag där desto längre. Det tog ju sina timmar att göra afro, så att säga...
Men ja, jag tyckte väl att det var dags igen nu. Blonderingen som satt på halvsvaj gjorde håret slitet och tovigt och jag började bli mäkta trött på det. Funderade på att klippa bort så mycket att hela blonderingen försvann, men då skulle det inte bli mer än 5-10cm kvar och det var lite kort tyckte jag. Men rejält ville jag ta, bort med skiten! Dessutom hade jag fått målarfärg i håret efter att ha målat små fönstergluggar hos pappa. Ni ser ju på bilden hur glad jag var för håret... (man ser till och med på bilden hur slitet håret är. Hu.)

Är du beredd? frågade frisören innan hon började. Hon var van att tjejer som klippte av mycket hår hade lite småångest före. Kör på, sade jag för jag hade ingen ångest.


Fördelen med att väldigt sällan gå till frisören är att man blir så jäkla nöjd efteråt! Det blev "ungefär som Kate Moss har just nu" som frisören sade. (...eh? sade jag då) En lite längre page, lite kortare bak och lite uppklippt och fint. Jättenöjd!

3 kommentarer:

Cloé sa...

Fy farao vad tjusigt Vinkel! Lott

Helena sa...

Tack Lottufs! Ja, som sagt, jag är väldigt nöjd själv också!

Unknown sa...

LÄcker frisyr!!! Ja hela du e ju en läckerbit oavsett frisyr!!!!