21 augusti, 2009

Åter från de döda













De kom tillbaka i alla fall! De där bloggarna som jag inte längre vill följa. Men nu har jag testat att ta bort dem på ytterligare ett ställe, få se om det kommer tillbaka nu...

För övrigt ska jag till Hålt i helgen på familjeläger. Det ska bli... jaa... kul tror jag. Just nu är jag inte så sugen, känns mest som en sak jag ska ha gjort. Det jag helst känner för är att sova länge och väl och sedan inte göra så mycket alls i helgen. Men det beror nog på att jag gått i skolan i veckan.
Igår började vi lära oss Kaledo, ritprogrammet som vi ska jobba i, och idag började vi med Modaris som är mönsterkonstruktionsprogrammet. Inget har varit särskilt svårt än, men det är så mycket nytt! Nya program, nya lärare, nya människor, nya vanor.

Jag undrar lite om jag kommer orka det här året, det sägs vara väldigt intensivt. Men jag tänker mig att jag plockar fram den självdisciplinerade sidan av mig själv och hela tiden jobbar på och allmänt lever ett duktigt liv så går det nog bra.


Bilderna är från en makaber kyrka i Polen, fylld till brädden med ben från människor. Fyrtio tusen människor sägs ha bidragit till inredningen. Wilma tyckte det var alldeles för lite kött på benen så hon höll en predikan om vikten av att tillhandahålla kvalitativa ben för hundar av alla raser. Till och med Kalo kunde nog ha gjort sig förtjänt av ett kvalitetsben ibland. Jag lyssnade och lärde och nu gnager Kalo på ett köttigt göttigt ben i köket. Mums.

Inga kommentarer: