28 augusti, 2009

Najs


Ungefär en vecka efter att jag och Linus träffats ringde hans mamma och frågade vilken behandling jag ville ha på Smögens havsbad, där det skulle bli familjeträff i augusti. För det var bäst att boka i tid. Föräldrarna skulle bjuda på en halvtimmes behandling, middag, övernattning och lunch. Och vi hade inte ens riktigt bestämt om vi skulle vara ihop eller inte...

Men vi blev ihop och nu är det augusti och jag ser fram emot helgens massage och allt det där som jag nämnde innan. Och jag blev inte ihop bara för att få det, faktiskt.


Skolan har nu rullat i två veckor och det känns som att vi precis börjat och varit där hur länge som helst, på samma gång. Klassen verkar trevlig, lärarna jättebra, och det har blivit många förbättringar sedan jag var där sist: källarvåningen är renoverad, maskinerna fler och bättre, bättre pressar, flong nya datorer, ny skrivare, mm... Det känns också bra att ha sin plats och slippa flytta grejer varje dag. Förr så användes klassrummet av kurser på kvällarna så man var tvungen att hålla borden tomma. Nu har jag kvar min plats och min dator och ingen kommer och stör. Najs.

Nu ska jag snart trotsa regnet och försöka ta mig till Linus. Där blir det räkor och vitt vin...

Ojoj så mycket najs det är ibland.

2 kommentarer:

johanna sa...

Va gulligt av hans föräldrar att ändå fråga fast ni inte va riktigt ihop:)

Helena sa...

ja visst var det!