24 maj, 2007

Skolslut

I morgon är sista dagen för mig på Tillskärarakademin, det känns både bra och dåligt. Jag kan inte påstå att jag har sån ångest och neeej vi fååår inte sluta jag vill gå kvaar som en del i min klass verkar ha. Jag tror faktiskt inte att jag kommer ha nån vidare kontakt med dem heller. Inte så att jag hatar dem precis men, ja, jag har inte bondat med nån heller. Men om jag träffar nån igen så är ju det bara roligt.

Mest känns det lite jobbigt att sluta med det jag gillar och istället för fem timmars slapp skoldag ha åtta timmars hårt arbete. Då jag dessutom börjar jobba innan jag ens har vaknat nu för tiden. MEN. Och inget litet men heller, jag kommer tjäna pengar! Jag gillar inte att leva på lån och bidrag och definitivt inte att leva på ingenting alls som jag gjort sen januari, så det ska bli skönt att få lite plusposter i kontot.

Hela denna sista veckan har varit kantad av fester av olika slag. I går var det "kvällsfest" på skolan, mycket mat och lite lekar och annat sånt. Och i morgon blir det smörgåstårta och avslutning i aulan och hela baletten.

Och idag! Idag var vi hemma hos våran lärare och käkade lunch, grillat och potatissallad och bröd och sallad och aioli och tsatsiki och... Och inte nog med det, det blev efterrätt också. Marängswiss med massor av maränger och glass och grädde och en fantastisk chokladsås som Ph hade gjort. Och dessutom grillade marschmallows och ett besök på godisfabriken på vägen dit och lite av varje ätbart så kan ni förstå känslan när vi åkte därifrån. Mmmm...

Nu har jag varit på ett intensiv-jympapass och är fortfarande inte hungrig. Kanske att jag blir det i morgon nån gång. Efter ännu ett jympapass eller två...

Inga kommentarer: