20 maj, 2007

Nattfågel

Det var en skum spårvagnsresa till kvällens fest måste jag säga. För det första så såg jag ovanligt många männsikor med blommor i handen, jag undrade om jag missat någon viktig dag eller nåt. Vi körde dessutom förbi en affär där blomsterhinkarna var totalt länsade. Sedan såg jag en naken kvinna vid Svingeln. Därefter en polisbil som körde på fel sida av vägen. Sedan steg det på två killar som pratade teckenspråk och satte sig framför mig och "pratade" och skrattade (åt mig?).

Inte för att något av detta skulle vara konstigt (kanske den nakna kvinnan då), men att allt hände på samma åktur...

Kvällen var väl sådär, kul men inget extra. Gårdagskvällen däremot; få öl men mycket fylla! Sorry K, jag drog upp samma ämnen som igår, men jag minns ju inte vad som sades... Nu har jag dock kommit hem till slut.

Det känns som om den största delen av fyllan kom under hemresan, den delen då man helst som ensam tjej vill vara lite alert och nykter. Men jag kom på rätt vagn och sista biten gick jag som vanligt med nyckelknippan i ett stadigt grepp i handen med en nyckel mellan varje finger.

Jag har kommit hem väl och natten är alltför långt gången så nu får jag väl gå och lägga mig, jag har en hård fotodag imorn...

(Tack G för kamerlånet...)

Inga kommentarer: