15 maj, 2007

Hundens år

Ha! Såg nu att jag har zodiakåret hund. Det kan vara ett tecken. Tänkte nämligen skaffa hund till hösten. Min lilla älskling dog i juli förra året och jag saknar henne fortfarande något grymt. Ibland tänker jag att det inte var värt det, att jag aldrig skulle haft henne. Då hade jag inte saknat henne så. När jag gråter mig till sömns och bara vill ha den där mjuka kroppen intill min. När jag ser en cavalier på stan. Fan alltså.

Jag tror det blir en annan ras denna gången. Cavalierer är allt fina men det blir ju aldrig samma hund ändå. Funderar på en som heter basenji. Nån slags egyptisk hund som är typ stum. Den kan inte skälla men har ett "gurglande, joddlande läte". Låter hur kul som helst. Ska kolla upp den lite mer.

Ja, som ni märker blir det inte mycket kläder sydda här inte...

Inga kommentarer: