12 juli, 2012

Letter of complaint


Bäste herr Sven sk. Sommar

Jag vill först och främst tacka för många fina tillfällen och många fina minnen vi haft tillsammans. Det har betytt otroligt mycket för mig och jag är väldigt tacksam för detta. Men just nu så känner jag mig tvungen att kontakta dig av lite tråkigare anledningar.

Jag är oftast en person som försöker se det positiva i en situation, jag försöker att tänka positivt och inte klaga i onödan. Därför har jag inte sagt något hittills i år, utan väntat med att kontakta dig, men nu känner jag att det inte går längre.

Jag har idag försökt sola lite på gräsmattan, och det skall sägas att det inte är första gången i år, men liksom så många andra gånger så knottrar sig huden och det enda jag får är kalla blickar och kyliga vibbar från dina vänner Solen och Vinden. Jag har på ren envishet lyckats ta mig ett dopp i år, men inte heller det var någon njutning för varken kropp eller själ. Jag har vistats vid havet, i skogen, på landet, vid sjön, i stan, men överallt möts jag av samma iskyla från dig. Och jag tror inte att jag är ensam om att uppleva att du inte riktigt hållit vad du lovat. I början på maj visade du ett prov på vad du går för, men har därefter låtit oss alla vänta på du skulle komma tillbaka med full kraft igen. Jag måste tyvärr säga att jag är ganska besviken på ditt uppträdande de senaste månaderna och skulle hemskt gärna vilja att vi försöker lösa situationen.

Jag är inte heller sådan att jag bara klagar, utan jag försöker alltid komma med lite konstruktiv kritik, och det vill jag också göra nu. Jag föreslår att du tar dig ett snack med Solen och Vinden och ber dem uppföra sig så som förväntas av dem. Om det skulle vara alltför svårt eller krångligt så kanske man skulle kunna lösa det genom att ta det i perioder. Förslagsvis kan de bete sig lite bättre på helgerna för att göra så många som möjligt glada (det är ju inte alla som har semester), för att sedan låta dem vila lite under veckorna. Vad tror du om detta?

Återkom gärna med dina kommentarer och åsikter så hoppas jag att vi så snart som möjligt kan komma till en lösning.

Vänliga hälsningar
Helena

1 kommentar:

jonta sa...

Hehe, idag har jag semester från mitt s.k. it-jobb!