25 maj, 2010

Förändringar

Jag står inför en förändring i mitt liv, på ett bra sätt tror jag. Det är tre ynka dagar kvar i skolan, tre-två-ett och så är jag arbetslös i tre dagar. Sedan blir det Paris och Linus på heltid i en knapp vecka och sen, sen ska ni få höra. Sedan börjar jag på Lectra, i Belgien! Jag får flyg och hotell och någon kommer och hämtar upp mig på flygplatsen och jag känner mig som någon i en film. Där ska jag vara i en och en halv vecka och lära mig en massa saker, innan jag börjar i Borås. (Där tog filmen och glamouren slut.)

Förändringen i mitt liv då? Det är ett riktigt jobb. "Riktigt". Eller alltså, nu ska jag faktiskt kunna något, jag har sökt och fått ett jobb för att jag har en utbildning och sådär, inte för att jag råkar söka bara. (Men! Det är inget fel på "okvalificerat" jobb heller. Jag har trivts och varit väldigt nöjd med sånt jobb också.) Jag har en chef som pratar engelska och ska kunna massa saker.

Well, förändring nummer två. Var hos en läkare idag och nu ska jag få ny medicin (varför glömmer jag mellan varje gång hur det stavas. medecin-medicin) så nu ska jag blir mindre trött. I hope.

Nu ska jag ut och äta med klassen, huhu, sistaste skälvande dagarna.

3 kommentarer:

Linus sa...

Åh vad jag är glad för dig, älsklingen. Du kommer må fint i Paris och med ditt nya jobb och din nya medicin.

Jag älskar dig!

Helena sa...

Jaa, det kommer bli jättefint. Piller, vin och ost!

nina sa...

Ska du börja jobba i Borås??? Fan vad kul! Då måste vi ses ju!!! Saknar dig!!! ha d gött i Paris! Jag åker i septmber med min bästa kompis :)
Fan vad skoj med lite training i Belgien inför jobbet oxå! Grymt!!! Du rockar fett gumman!!!!!!!!!
Kramar