12 maj, 2010

Flamingo och kurs, Flamingokurs?

för nästan precis ett år sedan blev syster e kär i Sture.

min klasskompis blev lite avundsjuk på syster e som hade en Sture. men jag tror att syster e hade velat ha en flamingo på jackan också...


Nu kan jag allt.
Eller ja, snarare: nu vet jag att det är så himla mycket jag inte kan. Men jag kan i alla fall lite mer än innan. Något snabbkommando här och någon funktion eller icke-funktion där.

Känns konstigt att jag ska lära ut det där till någon annan. Känns också lite läskigt att jag nu är anställd för något jag påstår att jag kan. Något de tror att jag kan i alla fall. Nu kommer min visa-nu-att-du-är-bäst-instinkt fram, den är bra och drivande men också en samvetsdjävul. Kunde du inte gjort det lite bättre? Nu är du lat/tråkig/dålig? Du kan bättre!

Jag vet att jag är bra, men den där instinkten säger att jag måste göra mer. Hela tiden.

Men det blir nog bra. Jag har frågat om jag får ha Kalo med där, de skulle prata om det på ett möte på måndag. Hoppas hoppas. Kalo och jag på pendlartåg till Borås.

2 kommentarer:

Erla sa...

Härliga kläder :D

Helena sa...

Tack!
Fast just dessa kläderna har inte jag gjort. Men de är ju härliga ändå :)