06 november, 2009

Sjuk...


Jag tänkte igår att om jag går och lägger mig extra tidigt och så, så kanske jag orkar vara i skolan i morn. Vi har ju ändå bara halvdag.
Hah! Trodde jag.

Jag lade mig vid tio, en timma tidigare än normalt, jättefrusen trots tre extra filtar på täcket. (Borde man inte redan här begripa att man är ganska sjuk då?) Vaknade av väckarklockan vid sju och tänkte att "hemskt så trött jag är". Men å andra sidan tänker jag det varje morgon så jag släpade mig upp till toaletten. Så när jag står och tvättar händerna försvinner allt blod från mitt huvud och benen börjar skaka. Tillbaka till sängen, sjukanmäla sig, somna om.

Vaknade vid halv tolv, den tid jag egentligen skulle slutat skolan, tänkte att det var tur att jag inte gick till skolan då... somnar om.

Vaknar vid halv tre och känner att nu, nu kan jag gå upp. Nästan 17 timmars sömn, det är lagom det. Äter frukost och ger mig sedan ut med Kalo. Stackarn har ju knipit i 18 timmar innan han får kissa. Det måste vara nån slags rekord. Kvarten ute i friska luften tog nästan knäcken på mig, så nu blir det soffan/sängen för resten av dan. (Fast jag måste förstås ut med Kalo igen ju... Är det nån som har lust att komma och rasta en styck hund? Nån som inte är rädd för baciller?)

Inga kommentarer: