04 juni, 2009

Brahms symfoni nr 4, fösta satsen



Först tänkte jag inte alls bli sjuk, men så blev jag det. Så jag var hemma i förrgår. Så tänkte jag att jag skulle vara utvilad någotsånär till antagningsprovet i går. Någotsånär var det ja. Jag snorade som aldrig förr! Ojoj, stackare mina konkurrenter som fick lyssna på mitt snörvel hela dagen.
Men det är ju inte så fysiskt anträngande att göra prov, även om det är en psykisk ansträngning så jag tänkte att idag, ska jag vara frisk. Frisk nog för att jobba iaf. Samtidigt skulle jag gärna vara hemma en dag till också, hemma och sova. Utan att vara sjuk.
Men fuck heller. Igelkotten kom tillbaka i natt och kröp baklänges genom min hals igen. Jag hostar och det gör jävligt ont. Plus att jag fick ont i magen. Tänkte att det var hunger kanske så jag åt. Nu ät jag mätt och har ont i magen. Och halsen.
Och det kliar i öronen!
Jag vill bara vara frisk nu.


Men provet gick bra! Eller ja, det kändes bra. Jag gjorde så gott jag kunde och var nöjd med det. Sex olika konstruktioner och två sömnadsdetljer skulle man göra, plus en intervju med huvudläraren i kursen. Fickan blev lite sned, men jag gjorde den rätt iaf. Hoppas dom inte är för kinkiga.
Nu måste jag vänta ända till efter midsommar innan jag får svar, det var någon som skulle göra provet i efterhand.

Inga kommentarer: