10 augusti, 2010

Bröllopsklänning

På lördag ska jag på bröllop och planerar att sy en klänning att ha på mig då. Jag är ju ändå ledig och allt. (Grattis till mig!) Men så är jag i valet och kvalet om vilket tyg jag ska använda. I Paris köpte jag ett mörkt grönt sidentyg som jag tänkte på först, men så hittade jag i mina gömmor (som inte är så gömda och inte så små heller) andra tyger som kanske är lite roligare. Jag har nu i Kaledo ritat fina små skisser på hur det kommer att se ut:

Grön sidenklänningen. Tyget är ju lite roligare än det ser ut på teckningen, glansigt mörkt grönt.

Med mönstrat tyg från Bali i kjolen och enfärgat låtsassiden i överdelen. Linus tyckte att det var lite sjöjungfruvarning på det blågröna tyget, men jag vet inte.

Och så en variant på den senare, med svart chiffong (genomskinligt matt tyg) över bysten.

Vad tycks? Vilket tyg ska jag använda?

3 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Alla verkar fina men jag lägger min röst på förslag nummer tre.

Elisabet E sa...

Håller med Maria. Alla 3 var fina, men röstar för nummer 3. Men ta det som du känner mest för Helena, det som känns bäst i hjärtat/maggropen... :o)
(Lyllos dig som ska på bröllop, vill med gå!!!)

Helena sa...

För information. Man kan säga att det blev en nummer två :) fast, med ett mörkare tyg upptill. Typ som det mörka på den sista klänningen...