14 augusti, 2010

Alla goda ting är tre

1. Att ta en öl eller fyra med goda vänner. Det är gott.

2. Att på vagnen hem få en portion politisk debatt. Klockan är nånstans halv ett. Två tjejer (särskilt den ena) undrar varför en snubbe har en sopkvast med sig på vagnen. Han berättar att han förespråkar en organisation/valbar möjlighet om att rösta på enskilda frågor. Något kallat tillit. Välj blank valsedel och skriv tillit, eller nåt. Sopkvasten symboliserar hur de vill sopa upp bland politikerna osv osv. Tjejen lyssnar inte utan frågar alla lyssnande hur många som egentligen vill sopa gatorna i morn klockan åtta. "hej. Elin. Moderat." Vagnen har blivit intresserad och ber Andreas (som någon nu döpt honom till) fortsätta. Bakom Andreas, som han nu blivit kallad, kommer en tjej fram och säger att han inte har något att säga med en sopkvast, däremot har feministiskt initiativ något att komma med. Andreas säger att "tyst nu med din lilla röst" och fortsätter. (Här blir jag faktiskt lite arg på Andreas, men samtidigt är det komiskt alltihop)
Jag går av och tackar för underhållningen, Andreas tackar för att jag ser så road ut.
Summan av kardemumman är att jag ännu mindre än innan tänker rösta på moderaterna, en smula mindra på Fi! men tänker i alla fall kolla upp Tillit.

3. För att avsluta den goda kvällen så gick jag ut med Kalo. Tänkte att det ju inte är någon ute vid den här tiden så jag släpper honom lös och koncentrerar mig på cigaretten. "Vill du ta din hund är du snäll" här jag någon med en stor hund säga. "Javisst" hör jag mig själv säga innan jag kommer på att Kalo hemskt gärna vill fram och hälsa på andra hundar och då sällan brukar vara särskilt lydig då. Men jag ropar på honom och han kommer till min stora förvåning springande mot mig. Så stannar han på halva vägen och kollar tillbaka på hunden, men när jag säger "hejdå" så kommer han springande den sista biten också. Jag blir så glad och stolt! "Vilken lydig hund" kommenterar tjejen med hunden. Jorå, ibland så...

1 kommentar:

Elisabet E sa...

Vilken klänning blev det till bröllopet Helena. Nr1, nr2 eller nr3?? ~ Kram