18 mars, 2010

Fårtecken



Idag såg jag snödroppar! JAg längtade mer än vanligt efter våren och mer än vanligt efter en trädgård. Nu får man nöja sig med en balkonglåda... och att snyltglutta i de gemensamma rabatterna. Sådär, tycker jag.

Jag åkte spårvagn och buss till Kappahl idag. Det var svårt. Jag bara somnade hela tiden. Jag lyckades komma dit, byta på rätt ställe och sådär. (Fy satan vad kallt det var att sitta på hållplatsen i väntan på bussen). Hemresan gick sämre. Som tur är har jag tre hållplatser på mig att byta till spårvagnen, jag vaknade när bussen åkte från den näst sista. Sedan slumrade jag på spårvagnen och vaknade till lite då och då. Korsvägen...Redbergsplatsen...Gamlestadstorget...SKF...Kviberg... lämnar Kortedala torg (en hållplats för sent). Fick gå av två hållplatser för sent och knalla hem. Typiskt.

Inga kommentarer: