17 augusti, 2009

Kladdkaka i 100 decibel

En tjeckisk efterrätt

Jaa, alltså... Dom gör säkert ett jättefint jobb, det blir säkert jättebra när de väl bilat bort det gamla murbruket och ersatt det med nytt fräscht murbruk. Det blir det säkert. Men det är inte så kul att vistas i lägenheten när de håller på. Mina fina två veckors ledighet har varit sådär roliga i lägenheten. Gött att vara ledig, men inte så kul när man inte ens hör vad man tänker...

Nu sitter jag och äter upp den sista kladdkakan från häromdagen, en riktigt lyckad kaka, lagom kladdig och god. Mumma. I hundra decibel. Minst.

Började skolan idag. Alla nya människor och information om allt och inget mellan himmel och jord. Jag är hur trött som helst nu, men det är roligt att vi börjat, jag har sett fram emot detta nu. Fick en liten lyckokänsla, igen, när jag tänkte att jag kommit in och inte någon annan istället för mig. Tänk så duktig jag är, typ.

HERREGUD! klockan är tio över tre, slutar dom inte snart? Bah!

Inga kommentarer: